Saturday, December 10, 2016

Part 1 UKtrip : Luggage and Flight

On 16th Nov, I went on my solo traveling quest to London.
Solo dalam flight je laa weii.
Kat London tu jejak kasih with my good friend Hesly.
Alhamdulillah the trip went smoothly and I am now already back at home.
If you have been following me on instagram, you may have had the chance to view my live updates on instakalut.
Thus now I am blogging to compile all my personal travel tips which i labelled with #jelita78goes2uk #jelita78traveltips.
May it helps you who might be planning on a trip.
Otherwise, hope you enjoy reading it.
And do share your tips in comment section below, if you have any..

Travel Light, makeup kit included.
Tang ni je laa kan yg light nya.
Well, since i love this @threeorganics Smooth Butter so much, i feel that it is a must carry at all times,  thus following this tips by @leemishael by transferring them cream into lense case.
Thanks for the generous lense case donation, @nadsabri
Ensuring my skin stay supple and hydrate in the chill London weather.
Also did the same thing to my liquid foundation and facial scrub.


Must haves essentials are these BLINQ Foundation and NADZ miracle powder, both from my trusted @hannanmedispa_putrajaya yg sentiasa menjaga tahap kejelitaan ahkak ni hah.
The foundation mmg best sangat sbb texture so smooth, blends nicely onto skin. And contains hyluronic acid tambah anjalan kulit awet muda giceww. Takyah pakai botox youu..
The powder is matte finish preventing muka berkilats masa selfie. Haha. Baru laa betul gojes kan.
And the best thing is that both of them has SPF30. Hah. Settled. Takyah beriya apply UV protection cream.

Be reminded that you wajib pakai sunblock ok. Jangan kau sangka sejuk tak panas ni ko takkan jadik legam. Oh u are dead wrong lah woman. Boleh hangus ok muka tu. Tetiba tangan yg pakai gloves tu lagi cerah dari muka kau. Jangan terkejut plak ok.

And lips my dear, harus pakai lip balm. Cepat ok merekah bibir tu kalau tak pakai. It is important to have smooth lips to ensure cantik bila apply lipstick nanti. And to me, @threeorganics is my ultimate choice for lipbalm and facial moisturiser. Ensure long lasting moist skin.

My choice of in flight purse is non other than the black Sofina 3 clutch from @sometime_byasiandesigners
It has the perfect size to fit everything and still be on my lap throughout my 13 hrs flight. #paranoidwomantravelsorang #pursemelekatkatbadan hahaha


Several people asked me how did i managed my journey alone
So here's my flight handling tips

1. Pilih seat dekat dengan dapur. Sebab nanti senang nak mintak air dan kacang dan kacang dan kacang dan lebihan desserts. You will get the company of the stewards and stewardess sbb diorang mmg lepak kat situ pon most of the times. And boleh korang join gossip dgn depa.

2. Amik seat tepi aisle. Yer laaa i know semua org nak window seat konon nak amik pic sayap kapal kapal terbang lah haper. Tak payah drama sgt ok. Tepi aisle lagi best sbb senang nak keluar masuk. Nak amik barang kat beg atas kepala. Nak pi toilet. Nak pi eksesais kaki. Nak pi solat. Nak pi menjemah kat dapur. Semua senang. Kalu ko dok tepi tingkap and then kena blok ngn abam or sisthur sado, hah tak ke senak kau nak keluar nanti especially kalu depa tgh tdo. Haruuuu ok. Lagi cun dapat seat depan mcm ni boleh stretch kaki heidi klum tu.. #eh hehehe


3. Bawak slipar hotel yg pakai buang tu. Senang utk pakai pi toilet time nak solat nnt. Bcoz in my case ahkak pakai boot timberland kan, so, nak eksesais jari jemari kaki tu sepanjang 13hrs flight ni, mmg heaven laa bawak slipar tu.

4. Takyah pakai mascara or eye liner. Nanti kau syiok tdo and mamai gonyoh mata habih smudge gaya mata panda dan kena gelak ngn orang plak.

Special thanks to steward @malaysiaairlines yg tak jemu-jemu bagi ahkak makanan extra.
That chocolate orange mousse memang sedap gills ok.
Rasa bersalah giller bantai sampai 3 servings. Mekasihhh abang sado! #malaysiaairlines


No comments:

Post a Comment

What say you?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails